Virtuele tango – Boekentip recensie Odette Wolff

Virtuele tango van Melissa Skaye

Virtuele tangoSoms beland je in een thriller waarbij de moord is opgelost en het boek daarmee uit is, maar waarvan  het  verhaal van de hoofdpersoon nog lang niet is afgelopen.

Virtuele tango van Melissa Skaye is zo’n boek.

Na een derde deel van het verhaal koesterde ik moedergevoelens voor Sanne en wilde ik niet alleen weten of ze in staat was de moorden op te lossen, daarnaast wilde ik ook graag weten of haar  relatie met Luca zich zou verdiepen. Aan het einde lijkt de schrijfster een stukje prijs te geven met enkele Italiaanse lieve woordjes, dus stiekem hoop ik op een vervolg.

Het verhaal is spannend en actueel. In deze tijd speelt internet een steeds groter wordende rol. Internet is leuk, spannend maar helaas ook zeer gevaarlijk. Met name voor jonge meisjes die goed van vertrouwen zijn en gegevens van wannahave-boyfriends met elkaar uitwisselen. Kun je zeker zijn van  de oprechtheid van je gloednieuwe lover, aan de andere kant van de internetverbinding?

Lees verder

Staat in Meer Tips, Recensie | Tags: , | 1 reactie

Dit zijn de namen – Boekentip recensie Ton Vogels

Dit zijn de namen van Tommy Wieringa

Kan een nieuw geloof zomaar ontstaan, onder je eigen ogen? Een heilig moment en vier, vijf mensen die het zien? Waarom niet, denk je na het lezen van ‘Dit zijn de namen’ van Tommy Wieringa. Een strak verhaal, meesterlijk geschreven.

Een groep vluchtelingen die in de steppe hun verstand verliest en uit wanhoop bijgeloof omarmt. Een commissaris die zoekt naar een club om bij te horen en uitkomt bij de Joden. De kracht van deze roman is dat hij makkelijk is samen te vatten. Wieringa weet precies waar hij heen wil, voor iedere zin had hij een reden. Dat geeft het verhaal vaart en een gevoel van urgentie. In zijn vorige roman, ‘Ceasarion’, miste dat strakke keurslijf waardoor de lezer weliswaar veel van de wereld zag, maar daarvan helaas weinig bleef hangen. De steppe uit deze roman bezorgt me echter nog steeds een droge mond.

Lees verder

Staat in Meer Tips, Recensie | Tags: , , | 1 reactie

Boekentip’s Voetbalboeken Top 10

Boekentip’s populaire voetbalboeken Top 10.

Gijp

Als eindredacteur van het televisieprogramma Voetbal International maakte journalist Michel van Egmond de opkomst, ondergang en wederopstanding van het mediafenomeen René van der Gijp van dichtbij mee. Hij schreef er dit boek over.     € 19,95

Lees verder

Staat in Meer Tips | 1 reactie

Haast – Boekentip recensie Odette Wolff

Haast van Esther de Blank

Soms sla je een boek open en verdwijn je in de inhoud. Het boek ‘Haast’ van Esther de Blank, nam mij vanaf de eerste bladzijde mee op reis door Frankrijk. Geen vakantie maar een spannende speurtocht over de Franse binnenwateren.

Tot nog toe kende ik alleen de toeristische rivieren als de Loire, de Drôme en de Dordogne, zonder te weten dat er jaarlijks honderden volgeladen binnenvaartschepen vanaf het Noorden van Europa via een ingewikkeld vaarwegstelsel dwars door Frankrijk varen, op naar de havens in Zuid-Frankrijk.

‘Haast’  is het derde boek van Esther de Blank rond binnenvaartrechercheur Isabel Jansen. Eerder verschenen al ‘De tunnelmoord‘ en ‘Twijfel’. Isabel Jansen is een schipperskind met een Franse moeder en een Nederlandse vader. Als rechercheur is zij verbonden aan de Franse nationale politie. Door haar achtergrond krijgt ze vaak onderzoeken toegewezen die verband houden met de binnenvaart.

In ‘Haast’  krijgt Isabel een nieuwe politiepartner. De “nieuwe”  is net afgestudeerd, het is de bedoeling dat Isabel hem wegwijs moet gaan maken in het rechercheurswezen. Isabel  besluit om het nuttige met het aangename te combineren en stelt voor om Philip, de “nieuwe”, in te werken tijdens een bootreis  met haar nieuwe vriendin Sanne, die van beroep binnenvaartschipper is.

Helaas wordt het ontspannen tochtje al gauw onderbroken door een oproep vanuit het werk. Isabel en Philip worden naar de sluis van Rupt gedirigeerd. Net na het kanaal van Saint-Albin is een gezonken huurjacht gevonden.  Aan de kersverse partners Isabel en Philip de taak om te onderzoeken, wat de oorzaak kan zijn voor het zinken van het jacht, aangezien er sprake is van verdachte omstandigheden. Lees verder

Staat in Meer Tips, Recensie | Tags: , | Een reactie plaatsen

Ik blijf – Boekentip recensie Marianne Cramer

Ik blijf van Willem Jan Frijling

Enige tijd geleden kreeg ik de gedichtenbundel ‘Ik blijf’ als verjaardagscadeau, en omdat de bundel mij zeer aanspreekt wil ik iedereen daar deelgenoot van maken en dit boek aanraden.

In de gedichtenbundel ‘Ik blijf’ heeft Willem Jan Frijling zijn gedichten in drie delen verdeeld.

In het eerste en kortste deel staan gedichten die zijn jeugd beschrijven. Op verrassende wijze brengt hij zaken onder woorden die hij uit zijn herinnering naar boven laat borrelen.

De maatschappelijk bewogen levensvisie van Willem Jan staat in het tweede deel. De gedichten zetten je aan om na te denken over het leven en wat echt belangrijk is daarin. Deze gedichten geven een goed tijdsbeeld van het nu, maar door de manier waarop de gedichten geschreven zijn, zullen de meeste ook over vele jaren nog het gevoel geven dat ze voor het “nu” van dat moment geschreven zijn. Er zijn ook gedichten bij die over een aantal jaren de lezer terug zullen laten kijken op de jaren die achter hem liggen en misschien wel zullen aanzetten om nog eens na te zoeken hoe het in 2012 was.

Lees verder